Soratiepäivä

Yhdyskuntatekniikka
Soratiepäivän ohjelma, To 11.5.2023
9:00 Aamukahvi 2. Kerroksen ravintolassa
9:15 Tervetulosanat ja päivän ohjelmasta asiaa, Lars Westermark, Väylävirasto, nn, Suomen Tieyhdistys
9:20 Orientaatio sorateihin, Jarkko Pirinen, Väylävirasto
  • paljonko sorateitä, ympäristö, rahoitus, ja soratienpidon kustannusrakenne, elinkaarikustannukset,
  • uudet toimintalinjat ja pintakuntoarviointi, asiakaspalautteet
  • Mitä soratien pito maksaa valtiolla, kunnalla ja yksityisteillä ja mitä se pitää sisällään
10:00 Soratien ilmiötAnne Valkonen, Via Blanca
  • pintakelirikko, runkokelirikko, routiminen, maakivet

10:20 Soratien ilmiöt, Pekka Pitkänen, Roadzone Oy
  • mistä kuoppa, nimismiehenkiharat, kuivuus, pölyäminen, vesi syö pintaa.

10:40 Soratien ilmiöt ja kunnossapitotoimenpiteitä, Pekka Pitkänen, Roadztone Oy
11:00 kommenttipuheenvuoro, Anne Valkonen, Via Blanca
11:10 Keskustelua ja yleisökysymyksiä
11:30 Lounas, tutustuminen näyttelyyn ja verkostoituminen

12:30 Höylä & lana –tutkimus, Mika Terhelä, Väylävirasto
12:40 keskustelua
12:50 Soratie remixeri, Oiva Huuskonen, Destia
13:00 Keskustelua
13:10 Kulutuskerros materiaalit ja laadun osoittaminen, Anne Valkonen, Via Blanca

13:30 kahvi,  tutustuminen näyttelyyn ja verkostoituminen

14:15 Mitä pitäisi tulevaisuudessa kehittää ja tutkia sorateiden osalta? –keskustelu
  • Näkökulmia asiaan antaa: Pirjo Venäläinen, Metsäteho, Kari Väätäinen, Luke, Timo Saarenketo, Roadscanners
    Kommenttipuheenvuoro: Jarkko Pirinen, Väylävirasto

15:00 Miten varmistetaan sorateiden hoidon osaaminen? –keskustelu
  • moderoijana Mika Terhelä, Väylävirasto
    Keskustelijoina: Pekka Pitkänen, Roadztone Oy, Jouni Saunamäki, Keski-Suomen ELY-keskus, Satu Rask, Ikaalisten Kaupunki

15:45 Päätössanat, Simo Takalammi, Suomen Tieyhdistys

Soratiepäivään voit osallistua rekisteröitymällä tämän linkin takaa ja maksamalla ilmoittautumismaksun. Päivän ohjelmaan kuuluu aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi.
Ilmoittautumalla saat kutsun edellisen illan Yhdyskuntatekniikka näyttelyn kutsuvierastilaisuuteen ke 10.5.2023 klo 18.30. Osallistumalla Soratiepäivään voit samalla tutustua näyttelyyn. Näyttely on avoinna ke 9-17 ja to 9-16. Ilmoittautumisen vahvistusviestissä saat myös henkilökohtaisen koodin mahdollisen majoitusvarauksen tekemiseen tapahtuman majoituskiintiöstä.
Lisätietoja: Suomen Tieyhdistys, tapahtumat@tieyhdistys.fi, p. 020 780 1000

Ilmoittautuminen on sitova. Jos estyt, voit lähettää sijaisen puolestasi (ilmoitathan muutoksista toimistoon). Ethän osallistu sairaana tilaisuuteen. Mikäli viranomainen asettaa kokoontumisrajoituksen, joka estää tilaisuuden järjestämisen, osallistumismaksu palautetaan sen suorittaneelle.

Lisätietoa toimistosta p. 020 786 1000.

Hyväksyn ilmoittautumisen ja sen että tietoni tallennetaan Suomen Tieyhdistyksen asiakasrekisteriin. Lisää tietoja rekisteriselosteesta: https://www.tieyhdistys.fi/tieyhdistys-ry/saannot/
Paviljonki Kokoustila Alvar 2. kerros
Maksaminen ja maksuehdot:
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä Paytraililla tai laskutetaan. Valitessasi paperilaskun, laskulle lisätään laskutuskulu 3,47 € (sis 24% alv). Jos haluat laskun kuluitta, valitse verkkolasku tai ilmoita laskutustiedoissa sähköpostiosoitteesi. Maksumuistutus toimitetaan aina paperilaskuna. Paytrail on suomalainen maksulaitos. Voit tulostaa itse kuitin maksutapahtumastasi maksutapahtuman yhteydessä Paytrailista.

Maksupalvelutarjoaja:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Maksutavat: